آلبوم تصاویر

یادکد کد یادها

 

▪️مرحوم جانباز شیمیایی 
                         حاج  #علی_اصغر_خلیلی

⚫️اولین رییس بنیاد شهید شهر ورامین _دبیر ورزش و عربی دبیرستان های ورامین،منطقه ۳ تهران

⚫️فرزند مرحوم علی ،پدر گرامی آقای دکتر مهدی خلیلی، پدر خانم آقایان مهندس شهاب ابوالحسنی و مصطفی کمالی ؛ همسر و دختران داغدارش ...

▪️داماد مرحوم حاج حسین رضایی(رییس ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ)،باجناق سومین شهید پرافتخار ورامین در دفاع مقدس شهید بزرگوار مهدی فتحی(محل شهادت سرپل ذهاب )، مرحومان جانباز سرافراز جواد فتحی، حجت الاسلام شیخ ابوالفضل رضایی ،فرج الله قاسمی، سید مجتبی طباطبایی و محمد امینی ...

▪️مرحوم حاج علی اصغر خلیلی ، در زندگی سراسر رنج خود که از ۱۰ سالگی و کلاس چهارم ابتدایی طعم یتیمی را چشید، بعلت جمعیت بالای خانواده و فقر ، همزمان هم درس می خواند، هم کار میکرد تا مخارج مادر، خواهران و برادران صغیر خود را تامین کند.

▪️در پیروزی انقلاب جزو مبارزین صف اول بود و بدون کمترین چشم داشتی خدمت صادقانه و جهادگرانه خود را  در کسوت ریاست بنیاد شهید ورامین ، با هدف تامین آسایش و رفاه خانواده بزرگ شهدا و جانبازان شروع نمود.

▪️ با مدرک تحصیلی لیسانس تربیت بدنی و فوق لیسانس الهیات و ادبیات عرب تدریس در دبیرستانهای شهید شیرازی، شهید مصطفی خمینی، غیردولتی کوشش، هنرستان حر در ورامین و دبیرستانهای منطقه سه شهر تهران من جمله فتح شاهد،فرهنگ، شهید دانش و... معاونت شاهد و ایثارگر مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۳ را نیز در کارنامه درخشان شغلی خود دارد .

▪️در جبهه جنگ تحمیلی نیز حضور فعال داشتند ،بارها مجروح شده و یکبار از بیمارستان اهواز و بیمارستان شهید مفتح ورامین حین بستری فرار نمودند و مجددا به خط مقدم جبهه اعزام شدند که نهایتا در عملیاتی در جبهه فاو مورد حمله شیمیایی واقع میشوند و از گرفتن درصد جانبازی هم حتی امتناع می ورزد با این اعتقاد راسخ قلبی که برای رضای خدا و ایران رفتند ،نه برای درصد جانبازی یا استفاده های شخصی بعدی ، کما اینکه حتی زمانی که در آزمون اعزام دبیران به خارج کشور(قطر) قبول شدند بعلت عوارض شیمیایی قادر به رفتن نبودند و ایشان را از اعزام کنار گذاشتند، اما سالها بعداز جنگ و عدم بستری در بیمارستان ساسان بعلت نداشتن درصد جانبازی شیمیایی،ایشان را مجبور به شرکت در کمیسیون تعیین درصد بنیاد جانبازان نمودند که با بی مهری تمام ،تنها ده درصد به این جانباز که تمام زندگیش در راه دفاع از اسلام و ایران بود و یک ریال از بیت المال بهره شخصی یا خانوادگی نبرد ، تعلق گرفت آنهم صرفا کاربردش پذیرش در بیمارستان ساسان مخصوص شیمیایی ها بود .

▪️ عوارض این شیمیایی او را که یک ورزشکار سابق بود به شدت تحت تأثیر قرار داد (قلب، ریه و نهایتا مغز و اعصاب او درگیر شدند متاسفانه ) که در تاریخ هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱در بیمارستان خاتم الانبیا در سن ۷۱ و نیم سالگی بعلت سکته و خونریزی مغزی دارفانی را وداع فرمودند...?

و نهایتا در تاریخ یازدهم فروردین ماه همان سال در گلستان امامزاده حسین رضا در نهایت سادگی و پیراستگی دفن شدند . خدایش بیامرزاد .

          ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

✔️برای شادی روح آن مرحوم لطفا فاتحه و صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) قرائت و هدیه بفرمایید .

▪️ خداوند اموات همه ی شما خوبان را قرین رحمت واسعه ی خویش قرار دهد. 

لطفاً خاطرات و دلنوشته های خود را برای درج در این صفحه در کادر زیر بنویسید

دلنوشته های قبلی:
گلستان حسین رضا, ورامین, تهران, ردیف 2, شماره 20
در حال بارگیری نقشه...
مسیریابی
بستن

هدیه به عزیزان

جهت حمایت از مؤسسه خیریه مورد نظر روی تصویر آن کلیک فرمایید

4221594_856.png 1394-11-04_17-14-58.png 3f6379555150e57af450163be10a17d1.png 19_orig.png 1468930738_.png

جستجو در صفحات درگذشتگان